Zdraví, vyrovnanost, pohoda

Pokud člověk pracuje v gastronomii, moc dobře ví, jak je to nepříjemné, když má před sebou hosta, který není v kondici a tváří se nepříjemně. Také ví, jak těžce se komunikuje s takovým hostem a kolik nepříjemných situací tak může vzniknout, ale také kolik odčerpávají obdobní hosté člověku energie.


Práce v gastronomii sama o sobě je poměrně fyzicky i psychicky náročná, navíc probíhá většinou v časech, kdy ostatní odpočívají a jdou se bavit. Není proto jednoduché si zachovat dobrou náladu i fyzickou kondici a vypadat dobře. Obecným rysem je, že člověk na sebe příliš nedbá a neodpočívá tolik, kolik by měl. Samozřejmě všichni víme, že je to chyba, ale také si povětšinou umíme zdůvodnit, proč neodpočíváme.
Ale z praktického hlediska je ovšem hodně jiskřivá situace, když se potká špatně naladěný host a personál z kondice. Stojí to dvakrát tolik energie a špatně se zbavujete krizového zážitku. Dnes všichni skloňují, jak je důležité dobře vypadat, starat se o svou kondici a zdůrazňují termíny, jako fitness, wellness a podobně. Není třeba se hroutit,  pokud se nám nedaří být stále „in“ a dělat, co se sluší a očekává.

V podstatě jsou tři základní věci, které je potřeba dodržovat: pravidelný režim stravování, pravidelný spánek a pohyb, čím více pravidelnější  tím lépe. Pokud k tomu přidáte rozumnou míru péče o sebe samého, nebudete vynechávat dovolenou, pak budete v pohodě.
Velké společnosti a řetězce mají vypracované sociální programy pro své zaměstnance, jejichž součástí jsou programy péče o zdraví, fyzickou kondici i vzhled. Nicméně rozumně uvažující člověk si může takový program udělat sám pro sebe a nepotřebuje k tomu popud, nebo snad dohled, „velkého bratra“. Udělejte si na sebe čas, aktivně odpočívejte a uvidíte, jak se budete cítit brzo lépe. Ženám, jichž pracuje v gastronomii velké procento, to asi není nutné tolik připomínat, ony to dobře ví a je jim to více vlastní, než mužům. Možná že by si muži z nich měli vzít trošku příklad.

Závěrem je třeba podotknout, že dobře vypadající, klidný a vyrovnaný personál je velká část dobrého pocitu, který si host odnese z vašeho zařízení a rád se zase vrátí, aby si takový pocit zopakoval.

 

Připravil: PhDr.Jiří Vronský
majitel poradenské kanceláře

Jste jiného názoru, máte jiné nebo stejné zkušenosti? Pojďte diskutovat na Facebook

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*