V gastronomii je čas pro vizionáře

Krize způsobená Covid-19 urychlila změny v gastronomii a v chování zákazníků. Dejte gastronomii nový status, uznání a respekt. Důležitá je odvaha, sebevědomí a kreativita.

V gastronomii vznikají nové trendy spojené s inovací, kreativitou a odvahou pustit se do dalších doplňkových služeb. Okénkový prodej, rozvoz jídel, krabičková zdravá strava, ale i klasická kuchyně, nabídka farmářských surovin, catering, food truck, privátní vaření. Perfektní výkon, dobrá kvalita a aktivita šéfkuchařů již nebudou jen výsadou exkluzivních podniků.

Jak COVID změnil gastronomii?

Zvýšení digitalizace  

  • díky modernímu a intuitivnímu webu jste viditelní po celém světě
  • cloudová připojení – přístup provozovatelů restaurací odkudkoli a ovládání online
  • kuchyňské monitory např. přehled pro aktuální stav přípravy jídel jedním dotykem, pro odstranění chaosu v příjmu aj.
  • sociální sítě jako Facebook, Linkedln, Instagram, Tik Tok, …ne však každá síť je užitečná a nezbytná pro každou společnost, důležité je, kde najdete své zákazníky

Vytvoření nových zdrojů příjmů

  • online nakupování – i po pandemii budou lidé jíst častěji doma
  • individuální stravování – přenést zážitek z restaurace domů (více či méně připravených jídel na ohřátí nebo dovaření)
  • pobyt venku je považován za bezpečnější než v interiéru, venkovní prostory budou větší než vnitřní
  • piknik prožívá renesanci, catering tam, kde jsou hosté včetně doplňování nápojů a odvoz odpadu na vyžádání
  • drive-in se stává trendovým životním stylem a objevuje se jako zážitek z jídla v autě
  • díky novým a kvalitnějším nabídkám potravin je jídlo druhou hlavní věcí vedle promítání filmu
  • komerčně provozovaná kuchyň, tzv. temná kuchyně, restaurace bez prostorů stravování, „pouze doručení“

Zážitková gastronomie

  • gastronomie se stává náhradou dovolené – kulinářské výlety za účelem poznání nových věcí nebo oživení vzpomínek
  • all-inclusive kulinářské zážitky k dispozici kdykoli a kdekoli je host,
  • mobilní varná stanice pro zážitkovou gastronomii
  • kromě produktů jsou požadovány také služby a osobní poradenství, např. víno na vyžádání s online someliérem
  • mindful drinking, mindful eating, mindful choices neboli jíst a pít všímavě, s radostí, vychutnat si každé sousto
street-food

Udržitelnost, sezónnost, regionálnost

  • důvěra je klíčem k návratu hostů! „Věrnostní karty“ se vyplatí.
  • jasná komunikace se stravovacím týmem – kam jdete!
  • efektivita provozu, zkrácení provozních nebo výrobních časů
  • vztah k surovině a dodavatelům, na jídelníček psát jména dodavatelů
  • transparentnost použitých potravin: meet food – dnešní spotřebitelé chtějí vědět původ, zpracování a přísady
  • heslo je rychlé a zdravé, rychlé občerstvení fast food doplnit o čerstvé saláty
  • optimalizace jídelního lístku na více bezmasých a veganských jídel
  • snížení nabídky menu, zjednodušení = snížení zásob
  • omezení závodního stravování (kantýny) – lidé budou nadále více využívat homeoffice
  • investice do nových možností produktů s nízkým podílem práce (heat and serve – ohřej a prodávej)

Bezpečnost a ekologie

  • bezkontaktní platby se stanou samozřejmostí
  • bezkontaktní provozovny pěšky nebo autem pro výběr jídel (take-away, drive-through)
  • vylepšení obalových materiálů
  • hygienické zpracování a manipulace s potravinami
  • umožnění pravidelné dezinfekce a hygieny hostů v restauraci
  • úspora plastů, jednorázové nádobí a plastová brčka budou od roku 2021 zakázány
  • likvidace organického odpadu bez plastů

zdroj: internet

mm
O Eva Povová (130 Články)
Její hobby jsou ruční práce, ráda čte a dívá se na detektivky. eva.loket@seznam.cz

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*