Servis – nepostradatelná součást profesionální kuchyně

Častou chybou vyskytující se při nákupu kuchyňského zařízení je nezájem o záruční a pozáruční servis. Lidé se nechávají nalákat na nejnižší cenu, ale nepřemýšlejí už o tom, že v následujících několika letech na opravách zaplatí tisíce korun a jejich „skvělá“ investice do až překvapivě levného zařízení se jim tak velmi prodraží.

Bylo by velmi naivní myslet si, že se nás servis netýká, protože jsme si koupili kvalitní přístroj renomované značky. Na každém zařízení používaném v profesionální kuchyni se dříve nebo později objeví nějaká závada, kterou je potřeba rychle a pokud možno levně řešit.

Záruční opravy
– délku záruky stanovuje podle obchodního zákoníku prodejce, není pravda, že musí být minimálně 2 roky
– zpravidla se nevztahují na spotřební materiál (žárovky atd.)
– pokud nebyla závada způsobena neodbornou obsluhou nebo mechanickým poškozením, hradí práci, dopravu i případné náhradní díly prodejce zařízení

Pozáruční opravy
– zákazník si je hradí sám, částky bývají poměrně vysoké, ušetřit lze na dopravě (vybíráme prodejce, který má servisní středisko blízko naší provozovny)
– spousta prodejců nedrží servis po záruce, nutnost objednat jiný servis = výrazně vyšší cena
– oprava musí být doložena servisním listem s popisem provedené práce, pracovním výkonem v hodinách, počtem ujetých km a použitým materiálem

Otázky před nákupem zařízení

– Jak daleko od mé provozovny je servisní středisko prodejce?

– Jaká je délka záruky?

– Jak je to s dostupností náhradních dílů (termíny dodání, ceny atd.)?

– Jsou servisní technici odborně proškoleni?

– Jaké jsou ceny jednotlivých služeb spojených se servisním zásahem?

 

Připravil: Václav Královec

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*