Recepční – důležitý prvek, aby se host vrátil

Recepční je první člověk, který hosta vítá a na konci jeho pobytu se s ním loučí. Většinou se recepční o hosta stará, pomáhá mu s programem během pobytu, poskytuje mu pomoc v případě jakéhokoliv problému či vyřizuje stížnosti.
Svým přístupem k řešení těchto faktorů ovlivňuje hostovi pocity a dojmy z jeho pobytu a nakonec i z celého hotelu.
Pokud recepční zanechá dobrý dojem, je pak host pozitivně naladěn a kolikrát přehlédne případné nedostatky v průběhu svého pobytu.

Adept na pozici recepčního
Adept na vykonávání práce recepčního by měl mít zřejmé vlastnosti. Pro vyřízení nejrůznějších situací je nezbytné, aby byl psychologem, hercem, člověkem, který je odolný proti stresu a vždy se usmívá, je milý, příjemný a vždy pozitivně naladěný.

Osobnost na pozici recepčního by měla mít také základní prodejní dovednosti či prodejního ducha. Právě pracovník recepce má jedinečnou možnost a příležitost hostovi v rámci komunikace nabídnout, doporučit a hlavně prodat službu nebo produkt nad rámec jeho původní objednávky.

Nutná je také velmi dobrá znalost města a okolí, ale také dalších destinací v rámci České republiky, které hosté často a rádi navštěvují.

Neméně důležitý je i přehled o místních kulturních památkách a kulturních událostech, doporučení restaurací, divadelních představení a schopnost na základě těchto znalostí dobře doporučit program dle různých typů hostů a národností.

Úsměv nesmí nikdy chybět!
Prohřešky, které jsou okamžitě viditelné pro hosta jsou nejčastěji absence úsměvu, hlasité hovory s kolegy, neprofesionalita vůči hostům či neochota se hostům aktivně věnovat při řešení stížností a problémů. Mnohdy to může být i jazyková bariéra.

Předcházet těmto nedostatkům se dá různými způsoby. Základem by mělo být pravidelné vzdělávání a konzultace s pracovníky recepce.

Jaké profesní vlastnosti má mít správný recepční?
– bezchybná znalost práce recepčního
– profesionální komunikativnost a umění komunikace s hostem
– příjemné a nenucené vystupování
– jazykové znalosti (min. dva světové jazyky)
– příjemný vzhled
– organizační talent
– neformální autorita v celém kolektivu
– základní znalosti psychologie člověka a psychologie komunikace

 

Připravila: Lucie Studená
Jste jiného názoru, máte jiné nebo stejné zkušenosti? Pojďte diskutovat na Facebook

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*