Pravidla dětského stolování

Správné stolování nezahrnuje pouze zdravou a chutnou stravu, ale především materiálně a esteticky kvalitní nádobí, nábytek i textilie. V případě dětského stolování je třeba zohlednit parametry bezpečnosti a zdravotní nezávadnosti.

Začneme u židle

  • Dětská židlička by měla obsahovat sedátko s opěrkou a musí být dokonale stabilní a pevná. Nezbytností je zábrana mezi nožičkami dítěte i kšíry, které zajistí, aby dítě ze židle nesklouzlo.

Zdravotně nezávadné nádobí

  • Nejvhodnější volbou je nádobí z kvalitního materiálu, jakým je čisté sklo a porcelán. Nic nezkazíte ani tím, když sáhnete po kvalitním plastu či keramice. Keramická dětská souprava je u dětí stále více oblíbenější.
  • Vyhněte se opět křiklavě pestrobarevným výrobkům i výrobkům podezřele levným. Veškeré nádobí by v ideálním případě mělo být opatřeno certifikátem garantujícím zdravotní nezávadnost výrobku, což veškeré naše výrobky mají. Praktické jsou i dělené talíře s přihrádkami a s protiskluzovou úpravou.

Jídelní  příbory

  • Vhodný dětský příbor může být silikonový, plastový a nejlépe z nerezové oceli. Příbory by měly mít rukojeť opatřenou protiskluzovými body a být dobře anatomicky tvarované. Pro děti je nejlepší příbor s motivem zvířátek nebo oblíbených seriálových postaviček.

  • Aby se u stolu malý strávník zabavil a neťukal „na nervy“ lžící o stůl, využijte nabídku dětského prostírání, které je vyrobeno z papíru a potištěné kuchařem.
  • Dětské prostírání slouží jako omalovánky. Využití nalezne hlavně v restauracích, kde může malý dětský strávník v klidu vyčkat kýženého menu.

Polévka je základ

  • Dětský organismus je třeba v chladném období zahřát nejen teplou šálou a čepicí, ale i správně zvolenou stravou. Proto bychom neměli zapomínat prohřívat naše ratolesti i zevnitř.
  • V zimním období by měla být strava založena převážně na teplé kuchyni, která je bohatá na bílkoviny, maso i luštěniny. Velmi vhodné jsou slané i sladké obilné kaše.
  • Husté polévky s množstvím zeleniny, obilovin a luštěnin jsou však tím pravým. Přidat do nich lze i mořské řasy nebo fazole azuki, které posílí ledviny. Fazolky azuki jsou zásobárnou vitaminu B, minerálních látek a ve zvýšeném množství obsahují i železo a vápník.

*) zdroj internet

mm
O Eva Povová (69 Články)
Její hobby jsou ruční práce, ráda čte a dívá se na detektivky. eva.loket@seznam.cz

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*