Přidejte do hotovek zdravý životní styl

Jídelníčky v českých restauracích by byly chudé, kdyby v nich chyběly tzv. hotovky. Jak již název napovídá, jsou to jídla připravovaná dopředu ve větším počtu porcí, která jsou ihned připravená k okamžitému vydání a konzumaci. I když to nemusí být pravidlo, ve většině případů jsou připraveny z méně kvalitních druhů masa nebo ostatních potravin. Máme pro Vás pár tipů, jak sestavit svůj jídelníček s hotovými jídly tak, aby se k Vám hosté vraceli.

Nabídněte svým hostům to nejlepší a připravujte hotovky pro své hosty na základě zdravého životního stylu.

1. U každé receptury prosazujte z hlediska účinků na lidský organismus zastoupení jednotlivých živin (tuků, bílkovin, sacharidů) a mikronutrientů (vitamínů, minerálních látek, stopových prvků atd.).
2. Nepoužívejte konzervační látky v průmyslově vyráběných polotovarech.
3. Na ovoce a zeleninu používejte keramické nože, které jsou vysoce odolné vůči kyselinám z jídla a usazeninám z vody.
4. Používejte při vaření důležité ingredience a přísady jako např. mořskou sůl, různé druhy zdravých hub, rostlinné oleje a hlavně čerstvé bylinky.
5. Vařte zásadně z čerstvé zeleniny, aby nedocházelo k úniku vitamínů
a minerálních látek.
6. Při tvorbě menu myslete i na ty, kteří mají zvláštně upravený stravovací režim.

Vynikající koprová omáčka
Na másle opražíme 4 dkg mouky, kterou poté zalijeme 500 ml studeným hovězím vývarem a necháme povařit. Přilejeme 250 ml sladké smetany a přidáme kolébkou na bylinky jemně nasekaný kopr.

Nakonec vmícháme 250 ml kysané smetany, ve které jsme rozšlehali žloutek a necháme povařit.

Podáváme s hovězím masem, vařeným vejcem a houskovým knedlíkem .


Připravil: Lucie Studená
Jste jiného názoru, máte jiné nebo stejné zkušenosti? Pojďte diskutovat na Facebook

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*