Snadná cesta k Vám

Je Vaše navigační reklama skutečně funkční? Aby Vás hosté snadno našli, je potřeba jim to co nejvíce ulehčit. Nejjednodušší způsob jsou reklamní cedule a poutače. Umístit před vchod do restaurace, nebo na zeď nabídkovou tabuli a křídovým popisovačem napsat nabídku, není tak složité. Ovšem aby navigační cedule nebyly jen vyhozené peníze, musí splňovat několik podmínek.

Navigační tabule správně

Aby navigační tabule vůbec fungovala, musí se na podvědomé úrovni v hlavě člověka odehrát následující procesy:

  • Musí značku zaregistrovat
    – tabule musí být v zorném úhlu pasanta při dané rychlosti
  • Musí ji indentifikovat
    – že se jedná o navigační reklamu
  • Musí ji snadno pochopit
    – porozumnět sdělení na navigační tabuli
  • Musí na ni reagovat
    – včas obočit

5 hlavních pravidel pro navigační reklamu:

  1. Zorné pole je část prostoru, které je lidské oko schopno zachytit. Teoreticky se dělí na:• centrální vidění – ideální pro reklamu
    jasné vidění – vhodné, pokud reklama neobsahuje detailní údaje
    periferní vidění – oko předměty zachytí, ale neidentifikuje – není tedy vhodné pro navigační reklamu

    V praxi se v jednotlivých oblastech zorného pole nacházejí následující druhy navigačních tabulí:

    • centrální vidění – dopravní značky, směrové tabule a tabule horizont
    • jasné vidění – většina ostatních navigačních tabulí a reklam
    • periferní vidění – řidič tyto tabule nezaregistruje (a vy „vyhazujete“ peníze)

  2. Jednotnost, přehlednost a tvar tabule
    Obecně platí vnímání na základě zkušenosti (objekt, který jsme viděli už dřív, rychleji poznáme). Je proto důležité, aby navigační reklama byla sestavena z prvků jednotného a přehledného systému navigační reklamy v daném městě.Dále platí, že vnímání člověka je silně konzervativní, v podvědomí hledá něco, co se nejvíc podobá dopravním značkám. Nejvhodnější tvar pro navigační reklamy je, dle zvyklostí dopravních značek, obdélník naležato.
  3. Barevnost a kontrast
    Pro pochopení informace na navigační tabuli je důležitá intenzita a jas světelného signálu, který odráží tabule a dopadá do oka pozorovatele. Každá barva má jiný koeficient odrazu. V restauraci můžete pro větší efektivitu použít světelné LED tabule.
  4. Obrazová informace
    Když řeknete slon, představíte si obraz slona a ne slovo o čtyřech písmenkách, člověk podvědomě vnímá obrázky (piktogramy i všeobecně známá loga) rychleji a lépe než textové řetězce. Pokud to jde, použijte obrazovou informaci.
  5. Vhodný font písma
    Rychlost jízdy a vzdálenost od tabule limitují čitelnost textové informace. Jednodušší font písma, čím větší písmena a menší množství textu, tím lépe a rychleji lidský mozek pochopí textovou informaci.Za každé odchýlení od ideálního stavu u každé zásady „ztrácíte body“. Čím více bodů ztrácíte, tím méně je Vaše navigační reklama efektivní a účinná.

*)zdroj internet

mm
O Eva Povová (115 Články)
Její hobby jsou ruční práce, ráda čte a dívá se na detektivky. eva.loket@seznam.cz

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*