Jak oslovit zákazníka

Pokud chceme něco prodávat, musíme zákazníkovi předat informaci, co jsme mu schopni nabídnout. Existuje mnoho prostředků, jak v gastronomii oslovit zákazníka, zde je alespoň několik z nich.

Reklamní tabule a stojany

Velice důležité je upoutat pozornost potencionálních zákazníků už venku před Vaší provozovnou. Vhodné je umístit před dveře nabídkovou tabuli s aktuální denní nabídkou, která může dovnitř přilákat spoustu náhodných kolemjdoucích. Denní nabídku bychom měli pravidelně obměňovat, pokud je delší dobu stejná, zákazníci přestávají tabuli sledovat. Pro popisování nabídkových tabulí se používají značkovače v různých barvách, pro čištění zase speciální čistící prostředky.

Vystavení potravin

Všeobecně platí, že zákazník více kupuje to, co má na očích (obzvláště pak u dětí, které umí velmi intenzivně a často úspěšně přemlouvat své rodiče ke koupi úplně všeho).Vystavování potravin je kvůli přísným hygienickým předpisům složitější než vystavování běžného zboží. Pro uchovávání čerstvých potravin na očích zákazníků nám slouží prosklené chladící a vyhřívané vitríny.

Jídelní lístek a stolní nabídkové tabulky

Jídelní lístek o restauraci mnohé vypovídá, ten černobíle vytisknutý a umístěný ve fólii nezanechá u žádného hosta dobrý dojem. Vhodné je vybrat elegantnější variantu, např. v podobě jídelního lístku vyrobeného z imitace kůže. Jako další zdroj informací přímo u stolu mohou sloužit stolní nabídkové tabulky.

Ani s předáváním informací zákazníkovi se to však nesmí přehánět. Nabídková tabule na každém rohu rozhodně není dobré řešení, naopak ztrácí svůj smysl. Hostům a potencionálním zákazníkům předáváme pouze takové množství informací, které jsou schopni vstřebat.

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*