Máte chuť na sladké? Obviňujte matku přírodu

Děti se rodí s preferencí sladké chuti. Mateřské mléko, které je bohaté na tuky a další živiny nezbytné pro správný vývoj a růst dítěte, je lehce nasládlé. Nicméně tato touha po sladkých chutích v raném dětství nekončí. Cukr nám poskytuje kalorie. Ať už cukr z jablka nebo čokoládové tyčinky, tělo ho přeměňuje na glukózu, která poskytuje našim buňkám energii.

Proč tolik pohrdání cukrem?

Většina slazených koláčů, cukroví a bonbónů obsahuje vysoké množství tuku a kalorií, které přispívají k nezdravé tělesné hmotnosti. Potraviny bohaté na přírodní cukry (včetně ovoce) jsou výrazně zdravější, protože obsahují spoustu vitamínů, minerálů a vlákniny a zároveň také uspokojí naší chuť na sladké.

Kolik cukru nám neublíží?

Světová zdravotnická organizace uvádí, že zdraví lidé omezují přísun cukru do 10% z celkového denního množství kalorií. To znamená na 2000 kalorií maximálně 50 gramů cukru denně (jedná čajová lžička obsahuje 4 gramy). Váš denní přísun obsahuje přidaná sladidla v potravinách (i v těch které se sladké nezdají), včetně pečiva a cereálií. Množství cukru v potravinách lze vyčíst na jejich štítcích v části nutriční hodnoty – sacharidy.

Připravujte přírodní dezerty

Spolehněte se na matku přírodu a připravujte zákusky založené na ovoci. Ovoce je přirozeně sladké, neskutečně výživné a každý ho miluje. Ovoce pomůže zvýšit velikost porce a nutriční hodnotu Vašich dezertů.

Jak připravit zdravý dezert?

Ingredience:
2/3 hrnku drobků z grahamových krekrů, 2 lžíce rozpuštěného másla, 5 lžiček cukru

Náplň:

3 vejce, 1 hrnek cukru, 1/8 lžičky soli, lžičku smetany, 1 balení krémového sýru (240 g) se sníženým obsahem tuku, 1 a půl hrnku šlehačky se sníženým obsahem tuku, 300 g malin

  • Do malé misky smíchejte drobky z krekrů, máslo a cukr. Přikryjte a nechte chladit min. 15 minut.
  • V malém rendlíku smíchejte žloutky, 1/4 hrnku vody, 1/2 hrnku cukru a sůl. Vařte
    a míchejte na mírném ohni, dokud směs nedosáhne teploty 160°C nebo dostatečně nezhoustne. Rychle zchlaďte ponořením rendlíku do mísy s ledovou vodou.
  • V malém rendlíku na mírném ohni smíchejte bílky, smetanu a zbývající vodu i cukr. Ponorný mixér Vám usnadní míchání směsi (použijte nízké otáčky), dokud nedosáhne teploty 160°C. Přelijte do malé mísy a směs důkladně našlehejte.
  • Ve velké míse našlehejte krémový sýr. Postupně přidávejte směs obsahující žloutky. Přidejte šlehačku a poté směs obsahující bílky. Vymačkejte z malin 3 lžíce šťávy. V menší míse rozdrťte polovinu malin a přidejte lžíci šťávy.
  • Rozetřete třetinu směsi po krustě; na vrch přidejte půl lžíce rozdrcených malin. Vrstvy takto opakujte. Prořezávejte ostrým nožem.
  • Na vrch přidejte zbytek sýrové směsi, posypejte zbývajícími malinami a pokapejte zbývající šťávou. Na pět hodin nechte zmrazit. Vyndejte z mrazničky 15 minut před porcováním.

Nutriční hodnoty – 1 ks:
217 kalorií, 9 g tuku (5 g nasyceného tuku), 71 mg cholesterolu, 164 mg sodíku, 32 g sacharidů, 1 g vlákniny, 4 g bílkovin.

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*