Den nezačíná odpolednem

Bohužel. Každé ráno svádím zápas, jestli opustit můj milovaný polštář. Vstanu, vezmu porcelánový hrnek a zapnu kávovar. Vše je počítáno na vteřiny. Běda, pokud se přihodí něco neplánovaného.

Žiji nezdravě

Tedy kromě dovolené, kdy jsem pod drobnohledem mojí manželky. Studie potvrzují, že kdo ráno vyrazí bez doplněné energie, toho čeká nadváha, cukrovka a vysoký krevní tlak.

Bez energie se kola netočí

Aby tělo mohlo lépe fungovat, potřebuje ráno dávku zdravé energie – uhlovodany z celozrnného pečiva a vloček. K tomu tři sklenice vody, bylinný čaj nebo ovocné šťávy. Pro zlepšení imunity vitamíny a vlákniny z ovoce nebo zeleniny. Svaly potřebují bílkoviny z masa, sýru, vajec nebo uzené ryby.

Už vidím, jak se po takové snídani nedoplazím ani do postele. Natož abych vyrazil na cestu do práce a zde roztočil kola pětiletky (zde pro ty, kteří nevědí, co je pětiletka).

Pro někoho přijatelná snídaně

Odborníci na stravování doporučují nahradit housku s marmeládou nebo chléb se sýrem. Do porcelánové misky vložte obilné vločky, ořechy, rozinky, mléko, jogurt nebo tvaroh. Navrch nakrájet čerstvé ovoce. Můžete také použít hotové směsi, ve kterých je však zpravidla cukr. Směs vloček, ořechů a rozinek si můžete namíchat dopředu a uložit do zásobníku na müsli.

Snídaně pro spáče

Pro ty, kteří mají ráno všechny kroky dopředu spočítané. Vypijte větší sklenici ovocné nebo zeleninové šťávy, případně mléka. Nápoj vypijte při alespoň pokojové teplotě. Podle starých Číňanů tak nespalujete další energii na ohřátí nápoje v těle na stravitelnou teplotu. Na cestu do práce si vezměte nějaké ovoce nebo krajíc chleba. Hlad přijde určitě.

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*